Dla kogo jest One Page?
One Page jest dobrym rozwiązaniem dla małych firm z nierozbudowaną i niezmieniającą się ofertą. Na takiej stronie w elegancki i nieskomplikowany sposób, można umieścić ofertę i informacje o firmie. Można też w łatwy sposób za pomocą formularza kontaktowego, zaprosić klienta do kontaktu.
Czym jest One Page?
One Page to pojedyncza strona, bez podstron, na której nawigacja odbywa się za pomocą skrolowania, lub strona sama przewija się do wybranej sekcji po kliknięciu w pozycję menu. Zazwyczaj jest to strona firmowa lub strona produktu. Często jest mylona z Landing Page.
Czym różni się One Page od Landing Page.
Landing Page różni się od One Page tym, że ląduje się na niej zazwyczaj po kliknięciu w jakąś reklamę lub przycisk. Stosowana jest przede wszystkim do reklam, jest niczym innym jak rozszerzeniem reklamy i szczegółowym przedstawieniem tego co było reklamowane.
Zalety One Page.
- Prostota
- Przejrzystość
- Wygoda na urządzeniach mobilnych
- Wysoka interaktywność
- Stosunkowo niska cena
Wady One Page.
- Problem z pozycjonowaniem strony
- Trudno przedstawić rozbudowaną ofertę
- Utrudniona rozbudowa
Podsumowanie.
Co prawda One Page jak widać ma swoje wady, jednak jest dobrym rozwiązaniem na początek. Kiedy zdecydujesz się na powiększenie swojej strony to są dwa wyjścia. Pierwsze to strona hybrydowa, która łączy ze sobą One Page i podstrony. Drugie to zrobienie strony od nowa i zastosowanie zupełnie innych rozwiązań, w wyborze których oczywiście pomogę.